söndag 13 juli 2014

Fisk nr 500!

























Så här glad kan man bli för sin livs första lax. Laxen var även min 500:e guidade laxfisk i år!
























I lördags hämtade jag gäster ifrån Borghamn. Siktet var inställt på Vätterns ädlaste fiskar. Fisket var något lugnare än vanligt men vi landade ändå 5 fisk på en halvdag där 2 fick följa med till grillen i Ljungsbro. Under denna tur landades fisk nr. 500 i min båt. Jag för statistik på all fångad fisk av lax, öring och röding då dessa mina favoriter. Det är nu redan så att 504 laxartade fiskar har luftats i Beason båten vilket är rekord mycket med tanke på att det endast är juli månad. Förra året fångade jag en bit över 600 under hela året. 2014 blir med högsta sannolikhet ett rekord år också. Nya tag på Vättern på tisdag. Mvh Ove Johansson