lördag 11 maj 2013

Bra debut på Bornholm.

Under vecka 18 fiskade jag tillsammans med Stefan Källström och Anders Olsson Europas största trollingtävling på Bornholm. Trolling Master Bornholm lockade hela 247 båtar 2013. Detta var första gången jag fiskade denna tävling och jag var mycket ödmjuk inför uppgiften. Vi lyckades med bedriften att bli 6:e bästa team! Vi fångade andra dagens tyngsta fisk på 15690g. Den gav oss 3200DKK i plånboken. Fisken blev sedan även tävlingens fjärde tyngsta fisk. Sen var vi med och såg till att Sverige blev bästa Nation. Vi var Sveriges tredje bästa team och för detta inkasserade vi 4800DKK. Jag vill påpeka att vi inte ställde upp i tävlingen för pengarnas skull. Vi var där för att ha roligt och jag kan garantera att det var länge sedan man hade ett så brett leende. För mer information, bilder och TV reportage besök följande länk: TV2 TMB