fredag 16 november 2012

Landfiske efter lax.

Idag hade jag en avtalad tid i Karlsborg, för att leverera ett presentkort till en kund. När jag ändå skulle åka ditt tänkte jag att det var läge på att fresta laxarna med dobb och tubfluga från land. Sagt och gjort efter mötet for jag vidare mot Granvik för lite fiske. Vädret var perfekt och jag började med en gång att förbanna mig själv att inte båten fick följa med. Hur som helst efter ett par timmars kastande visade sig en lax i ytan. Kastade flugan mot vaket och vips var det lax på kroken. Lax 73cm var ett faktum. 40 minuter senare drar det på ytterligare en fin fisk. Även den var strax över 70cm. Fiskade en timme till innan jag kände mig nöjd. Det är verkligen en maxad upplevelse att dra lax från land (rekommenderas varmt). I morgon ska vi försöka via båt att dra lax. Rapport kommer.